Wednesday, December 3, 2008

Till mig själv



Jag brukar börja onsdagarna med att äta frukost med en gammal kollega. Vi har gjort det till en tradition. Ibland testar vi olika caféer och andra gånger äter vi hemma. Idag var det min tur att bli hembjuden till henne på lyxfrukost med frallor, saffransbulle och croisant! 

Med en sån start kan ju dagen liksom inte bli annat än grym! 

På väg till ateljén passerade jag förbi tjejen som står på Linnégatan och säljer blommor utomhus. Efter julmarknaden i helgen har jag en helt ny respekt och beundran för människor som arbetar utomhus hela dagarna. Idag stannade jag till och köpte en blomma till mig själv. 

Ska man köpa en blomma så ska man köpa den till sig själv. Och ska man köpa blommor på Linnégatan så tycker jag man gör det av tjejen som står i kylan. Ett litet onsdagskonstaterande helt enkelt. 

No comments: