Thursday, December 11, 2008

Äntligen


Som jag har längtat efter den här stunden! Nu har jag klarat av min fasta, alla förberedelser och till slut även själva undersökningen. Och uppvaknandet. Puh! Lite mörbultad är jag. Kanske lite yr också. Men lycklig. 

Jag ville inte stanna kvar på sjukhuset utan fick tillåtelse att gå hem och "uppvakna" helt på egen hand. Jag sov en stund. Åt lite. Nu har jag tagit mig till ateljén! 

Ska inte skrämma er med för mycket detaljer om dagens sjukhusbesök. Det var rätt läskigt. Fast lite spännande också. Det är inte varje dag man får möjligheten att se insidan på sin egen kropp på en stor TV-skärm. Jag blundade lite när de knipsade biopsibitar (30 st!). Men måste erkänna att det var intressant att se hur ärr, blödningar och inflammation verkligen ser ut! Känns i alla fall som att alla läkare och sjuksköterskor är nöjda. Verkar som att medicin och positivt tänkande leder min kropp åt rätt håll. 

Personligen tror jag (vet jag) att det handlar väldigt mycket om att inte ge upp. Positivt tänkande! Att fortsätta titta sig själv i spegeln och väsa "Kom igen nu! Du klarar allt. Vad som helst. Idag igen."

När jag låg hemma och "uppvaknade" ringde ett bud från posten. En snäll postkvinna bar upp en hel låda med halsbands prylar som jag har beställt från Australien. Vilken tur att jag var hemma! Hon bar den tunga lådan ända in i lägenheten. Super snällt. 

Behöver jag säga hur gott det var att äta idag? Har inte tuggat på mat sedan i tisdags. Började med en torr lussebulle som smakade ljuvligt. 


No comments: