Thursday, December 4, 2008

Glädje!


Idag har jag haft två "visningar". När jag är färdig med en beställd tavla brukar jag maila över en bild till kunden för ett sista OK. Idag kom C in för att titta på sin julklappstavla i gula nyanser. Det är hennes man som ska få den. Hon tog med sig en kollega som smakråd. 

Jag är alltid lite pirrig när jag ska visa det färdiga resultatet. Oftast får jag inte se reaktionen live, eftersom jag mailar bilder på tavlorna. Men idag kunde jag lyckligt titta på C när hon såg tavlan. Glädje! Jag vågar säga att C blev nöjd. Hennes kollega gick runt i ateljén och läste på text-tavlorna. 

Precis när han stod och tittade på "lycka är att gå vid din sida" och "gör så där med mitt hjärta igen" började P3 spela Kents 747-låt. "Nej nu börjar jag nästan lipa" sa kollegan. Man kunde tro att jag hade riggat stämningen. 

Jag älskar J. Bergs text i den låten: "tystnad tunnel avfart" Det skulle jag vilja skriva på en tavla. Men det får man nog inte. 

En stund efter att C och kollegan lämnat ateljén ringde. T från Sveriges Radio. Han har också beställt en tavla. Till honom mailade jag en bild. Jiiippiiiee! Även han gillade den. Jätte mycket lät det som. Rösten var pigg och glad i luren. Fast det är den faktiskt alltid. 

Härligt med lyckliga kunder! Jag vågar mig på att visa T´s tavla. För just den är ju faktiskt en julklapp till honom själv. 

No comments: