Sunday, December 7, 2008

Så här



Så här såg det ut inne i handen. Nu är halsbandet överlämnat till födelsedagsflickan. Glädje! Den lilla änglavingen var mycket uppskattad och, ja, hon hade läst bloggen. Så det var tur att jag inte visade vad jag gömde i handen häromdagen. 

Det här är en lyxigare version av mina "budskaps halsband med pärlor och berlocker". Ungefär dubbelt så många hängen som på ett vanligt! Ska kanske göra några fler i den storleken att ha i ateljén. Tror att Anna på Juniform är lite sugen på den sorten också!

Innan jag satte mig på tåget hem till Göteborg gick jag in och hejade på Design Torget på Nybrogatan. Det såg väldigt fint ut i halsbandsmontern. Snygga MAYOREKEBLAD halsband i en fin rad, i väldigt bra höjd. Jiippiie! 

Tjejen i kassan lovade att fixa en ny skylt för dom kallade mig för Ekelblad på den gamla. Jag heter ju faktiskt Ekeblad. Hi hi! "Dom säljer bra! Kul att få ett ansikte på designern" sa hon med ett stort leende. Roligt att det är så glad och trevlig personal som jobbar i butikerna. Kunde inte låta bli att köpa två böcker med fina, inspirerande bilder från olika svenska hem. Nu vill jag hem och måla! Tur att det är måndag imorgon så man kan gå till jobbet. 

4 comments:

Anonymous said...

Vi är fler som vill ha den sortens halsband... Hälsar Anna med Blad.

Anonymous said...

Ja, födelsedagsflickan är så lycklig över det fina fina. Enda halsbandet som får åka med söderut.

Stor varm kram, så härligt att träffa dig och lillebror.

Kram T

Eva Ekeblad said...

Haha, Ekelblad, det är bland de värsta felstavningarna, den har jag också fått!!

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Så äckliga är vi väl inte? Hi hi hi!