Thursday, December 18, 2008

Fönsterputs



Idag är det riktigt, klassiskt Göteborgs-väder. Det blåser och regnar. Vinden gör att det känns som att någon skjuter små, små spikar i ansiktet på en. Jag fick "glasshuvudvärk" av att promenera hit. Ni vet när man får så där isande ont i pannan av att det är så kallt. Har tinat upp nu och ser lite mindre ut som en dränkt katt. För det där småregnandet gör till slut att man blir jätte blöt, även om det inte känns som ett vanligt regn när man går i det... Alla Göteborgare förstår nog precis vad jag menar. 

Framme vid ateljén ser jag att någon har skrivit "GUD" med något kladdigt, typ ett neutralt läppstift, på mitt skyltfönster. Jag gick så klart in och hämtade en penna och la till "så snyggt" efter "GUD". Ha ha ha! Nä, det gjorde jag ju inte. Stod mest där och var glad över att dom inte ristat in det i rutan och att det inte stod något annan ord. 

Vet ni vad som händer då?! En fönserputsare kommer knallandes. Kan det verkligen vara en slump eller är det han som har varit här tidigare och kladdat? Nej, nu var jag cynisk och det ska man inte vara. Han hjälpte mig putsa hela rutan. Väldigt snäll man. Han pratade dessutom engelska, så det kan ju inte ha varit han. Då hade det ju stått "God" med O. Eller är det ett försäljningstrix? Nu glimrar i alla fall ateljén på både ut- och insidan!

No comments: