Thursday, December 18, 2008

svart på vitt på vägg



Började dagen med att hänga upp 8 små tavlor i en lång rad på macforums vägg. Som tur var tog jag med mig ett vattenpass. Det gäller att vara noggrann när man ska hänga så många dukar på en rad. Måste bli rakt! 

Blev väldigt fint med de vita dukarna på den vita väggen. Nu är jag sugen på att måla fler tavlor i ljusa färger! Man skulle ha lite mer tid på dygnet. Tänker hela tiden "DET ska jag göra i januari."

Pratade med C hos macforum om det. Jag sa något i stil med "Det är fullt upp i ateljén nu inför jul. Men i januari blir det säkert lugnt och stilla." Han svarade "Ööö, eller också inte!" Så lyxigt/underbart/fantastiskt vågar jag inte ens drömma om. Tänk om den här beställningsruschen fortsätter?! Det hade ju varit väldigt kul. 

Det som gläder mig mest är att det är så många olika människor som beställer tavlor, äldre, yngre, män och kvinnor. Häromdagen kom det in en tuff hip hop kille (hjälp tänk om han läser det här och inte alla tycker att han är en hip-hoppare) och köpte en collage-tavla som det stod LOVE på. Fint! Oväntat på något sätt. 

För att summera ett långt, bladdrigt inlägg så är jag glad och lycklig över att ni gillar mina saker!

No comments: