Monday, December 15, 2008

Akryl



Tänk att "Linnébladet", den lokala tidningen, har en sån genomslagskraft. Det hade jag inte riktigt fattat. Mina stora akryltavlor med rutor var med på en bild för några veckor sedan och det är många som kommer in och tittar på dem! 

Sen är det ju tyvärr inte alla som har 3,70 meters takhöjd hemma. Stora tavlor kräver stora ytor. Men som tur är så målar jag även mindre akryltavlor med rutor i fina färger. 

T blev förtjust i den turkos/röda som hänger i macforums butik på Kungsgatan. Men han hade ett väldigt specifikt önskemål på tavlans mått. "Jag vet precis var den ska hänga. På väggen bredvid en hylla. Men då får den inte vara bredare än 60 cm."

OK. Ingenting är omöjligt. Nu ligger det en tavla med måttet 60x120 cm, på golvet, i ateljén och torkar. Eller rättare sagt är det två dukar á 60x60 cm som ska placerar ihop. Kul, för då kan man "möblera om och rotera" tavlorna med tiden. Jag gillar att bygga stora tavlor av mindre dukar. 

No comments: