Tuesday, December 9, 2008

Femte gången gilt


Femte tisdagen som jag börjar med att lämna blodprov på Sahlgrenska sjukhuset. Verkar som att resultatet blir bra. En glad överraskning är att jag inte behöver "skruva upp dosen" mer nu. Jag som förberett mig på en ny period av illamående. 

Nu ska jag bara kämpa mig igenom en jobbig undersökning på torsdag, lämna ett blodprov nästa tisdag och sedan ska jag inte behöva gå förrän om en månad igen. Känns nästan lite lyxigt. Ett par sjukhusfria veckor känns trevligt. Speciellt som det är jul och nyår i samma veva. 

Nu ska jag bara peppa mig själv inför torsdagen. Har tyvärr gjort just den undersökningen innan och vet att det är inte är kul. Men nödvändigt. Blä! Måste nog unna mig en liten belöning på fredag. Att gå till ateljén och jobbar räcker i och för sig som mål. Det är ju alltid kul!

Just det, en rolig grej till. Special sköterskan, hon som kan allt om läskiga mediciner, tittade på mig idag och sa glatt "Du ser verkligen inte sjuk ut!" Och hon om någon borde ju veta!

2 comments:

Eva Ekeblad said...

Stor kram!!

Och hjälp, nu glömmer jag ju Anna-dagen!!!

Stor kram till.

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Jaaa! Anna dagen är det ju. Ska fira med en kopp te!