Monday, December 15, 2008

Samma men väldigt olika




Jag gör nya texter hela tiden. Just nu är favorit-temat MOD. Tänk om alla började dagen med att titta sig själva i spegeln och säga "Idag ska jag leva modigt"

Alla tavlor jag gör är original. Det finns aldrig en exakt likadan. Men jag använder gärna samma text om och om igen. Så här olika kan t ex texten: "lev modigt ångra inget idag klarar jag allt vad som helst ingenting kan stoppa mig" se ut. 

Två är sålda en finns kvar! Det är den med KLARAR i rött som står kvar och glittrar i ateljén.

2 comments:

Anonymous said...

Hur får du till bokstäverna? Stämpel eller målar du? Toksnygga är dem.

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Tack! Kul att du tycker dom är toksnygga. Jag målar på gamla "typer" i trä som jag har köpt i en antikaffär. Kombinationen av grovt papper/mycket eller lite färg och hur hårt/löst jag trycker ger resultatet. Lite pilligt men väldigt roligt!