Wednesday, December 10, 2008

Galet, roligt, massor att göra!


Puh! Nu har jag laddat upp med ramar i ateljén. Har galet, roligt, tokigt, massor mycket med beställningar som ska målas och ramas in innan jul. 

Var tvungen att köra en snabbstädning i verkstaden för att få plats med allting. En stor hörna av golvet är täckt med brunpapper för någonstans måste dukarna jag grundmålar ligga och torka i fred. Det är så himla kul att fler och fler vågar sig på att beställa texter på duk också. Då har jag ju en annan möjlighet att jobba fram fina strukturer i färgen. 

Igår kväll var jag och inspekterade Vintagestores lokal på Lyckohlms. Helt ljuvligt! Området är klassiskt/ruffigt Göteborg.  Lyckholms Fabriker nr 5a är riktigt lätt att hitta. Man går över den lilla bron som leder till själva fabriksområdet och håller lite vänster så är man där. 

För att komma till lokalen/lägenheten där eventet håller till går man upp för en trappa och plopp så känns det som att man befinner sig i en takstudio i New York. Redan igår såg det supersnyggt ut med en härlig blandning av konst, kläder och vintage! Jag ska få hålla till på "scenen" med mina saker. Låg så klart vaken i natt och "möblerade" i huvudet. Det kommer att blå såååååå bra! Försök komma förbi en sväng och titta. OSA: info@vintagestore.se

No comments: