Saturday, December 6, 2008

Inspiration


Vissa människor har förmågan att ladda en med energi! Jag har en vän som jag pratar med nästan varje dag i telefon. Vi träffas inte så ofta, för vi bor i olika städer. Ibland pratar vi med varandra fyra gånger om dagen. Eller ännu mer. Korta samtal. Ett fniss. Ett tips. Precis som att vi hade suttit bredvid varandra. 

Igår fick jag hänga med henne "live" ett par timmar. Energi! Vi tryckte in allt jag tycker om på väldigt kort tid. Snabbtitt på kontoret. Blommiga Josef Frank tyger. Harrys Hardware har ny butik på Riddargatan. Vill ha alla blommiga mattor som finns där + hennes nya 4,5 månaders Foxterrier valp. Mazarin och kaffefika på Riddarbageriet en snabb vända ner på stan och så en avslutande fika till innan middagsplaner och hemåkande (jag middag, hon hem)

Middag på Tranan med mannen. Vi satt och spånade hund-namn. Han blev också sugen på blommiga mattor och tuffsiga Foxterriers. Idag ska jag nypa i vackra tyger och promenera långsamt! Lycka!

1 comment:

Anonymous said...

Åh, fin vän! Fin vana, och fin tavla :)