Monday, December 1, 2008

Kvarteret är säkrat!



Håller på och packar upp lådorna med de saker jag inte sålde på helgens julmarknad. Hyacinterna i betongkrukor är på väg att slå ut i ateljévärmen. Det kommer att dofta ljuvligt här senare i veckan. Nu doftar det i och för sig gott av färg! 

Ställde mig på utsidan för att fotografera mitt "decemberfönster". Tror ni inte att det kommer in kvinna i Mercedes och fickparkerar/kraschar in i bilen som står parkerad precis vid min dörr. Passade lite diskret på att digitalfota hennes nummerplåt. Men hon kom faktiskt in till mig och lånade block och penna för att skriva en lapp sedan. 

Kan inte hjälpa det. Jag är född att vara civilspanare. Pratade med min storebror i helgen. Han undrade hur det gick med min ökade Cortisondos. Var ju tvungen att erkänna att jag känner mig så där läskigt pigg igen. Stora doser med Cortison läker kroppen men gör att man går på högvarv hela tiden. Dag som natt. Han fnissade till och konstaterade för sig själv: "Så, kvarteret är säkrat nu då!" Ha ha ha! 

Men det ÄR ju faktiskt inte mitt fel att Mercedes-damer inte kan fickparkera. Sen ser jag det i och för sig som min uppgift att dokumentera det hela...

No comments: