Thursday, December 25, 2008

Familjetavla



Det här är en vidareutveckling av datum-tavlan skulle man kunna säga. Det är en familje-tavla! För att få plats med två födelsedatum och ett bröllopsdatum gick vi över från 300 grams papper till canvas duk. 

Först målade jag flera, flera lager med svart färg. Flödande, så det rann ner på sidorna. Sedan skrev jag alla datum. Lät allt torka. Målade, målade, målade nya lager med svart färg. För att till slut vända hela tavlan 180 grader och skriva datumen igen. 

Som en sista, fin detalj, markerade jag familjemedlemmarnas initialer i rött! Strukturen blev underbar. Man kan blunda, känna och "läsa" tavlan med handen. 

Anledningen till att jag vände tavlan upp och ner innan jag skrev datumen en sista gång är för att jag älskar konstiga detaljer. Tänk vad fint när tavlan hänger där på väggen och solen skiner in. Då kan man, som bonus, se all text skymta upp och ner om ljuset faller rätt. Rolig, lite klurig detalj tycker jag!

1 comment:

Carro107@hotmail.com said...

Vilka fina tavlor du gör.. Känner mig sugen på att göra några själv men funderar lite över vad som är bäst använder du stämpelmall eller ritar du bokstäverna rakt på.. Det är så rakt och fint ; )
Ha en kanon dag.
MVH Caroline