Tuesday, December 2, 2008

Fina vänner!


Tisdagen började som alltid med provtagning på Sahlgrenska sjukhuset. Det var min favvo syster Gittan som stack mig idag. Hon är bäst! Det känns inte och det blir inga blåmärken när hon tar blodprov. Jag fick en stor kram av henne när jag sa till henne att hon skulle vara grymt bra på att tatuera. Att hon skulle kunna skola om sig och ta extra betalt för att göra smärtfria tatueringar. Hon brukar sitta och beundra detaljerna i blomman jag har på armens undersida. 

"Jag skulle om jag bara vågade. Men jag är faktiskt rädd för nålar." erkände hon idag. Ha ha ha! Tänk att ha som jobb att sticka folk med nålar hela dagen och sedan själv vara rädd för det?! 

Jag brukar få beröm för att jag har en så lättstucken arm. Men idag sa Gittan faktiskt att det börjar bli dags att byta arm. "Det börjar bli lite segt här." Uuuugh! Det lät lite läskigt. Så nästa tisdag får det bli den otatuerade armen som får lämna prov. 

Ingen nummerlapp till samlingen idag. Lyckades komma till kassan när det var helt köfritt. Shit! Funderade på att sno en lapp ur deras lilla uppsamlings skål men kände mig för fånig. 

Igår fick jag en present från en annan fin vän. Bara servetten som själva gåvan låg inlindad i gjorde mig glad! Sen är det ju alltid lika roligt att brevbäraren blir så glad när hon har något att langa in till mig också. Hi hi!


No comments: