Tuesday, December 2, 2008

När bra blir dåligt


Jag gillar inte gnäll. Men måst ändå säga att det känns lite ... irriterande det här med sjukdom. Håller sakta men säkert på att trappa upp min "gift medicin". Den som ska stänga ner mitt immunförsvar. Ja, det låter konstigt. Men fördelen med inget immunförsvar är att kroppen då inte blir inflammerad. Och det är ju målet. 

Här kommer då gnället. Nu har kroppen vant sig vid medicindosen och slutat må så där akutilla. Men då är det så klart dags att öka dosen. Så nu kommer jag att må illa igen. Lite ironiskt. Men kanske bra i långa loppet. Kan säkert vänja den vid nya dosen och få den att sluta må illa igen. 

Påminner lite om när jag var 13 år och hade tandställning. Först skruvade tandläkaren åt den jätte hårt och man hade super ont i huvudet. Efter ett tag vande man sig och då var det så klart dags att gå dit och skruva åt den ännu hårdare. Kanske kan trösta mig med att jag har rätt bra tänder nu. 

No comments: