Tuesday, November 11, 2008

Nya dukar


OK lite dum i huvudet är jag ju. Igår gick jag till Apoteket för att hämta ut min nya medicin. Tänkte ta första tabletten igår kväll. Men det är ju så klart inte ett piller dom har liggande i sitt butikslager. Det borde jag ju faktiskt ha kunnat räkna ut. Men dom hade Cortison. Så i morse tog jag första dosen av det. En handfull typ. Blä! Fast det är ju skönt att slippa ha ont. Det brukar börja verka med en gång. Fast även biverkningarna tyvärr. Cortison läker en blödande kropp, men gör samtidigt att man inte kan sova. Lätt manisk kan man bli. Typ "effektiv" på ett lite genant sätt. 

Förra gången jag åt Cortison renoverade jag hela ateljén. Väldigt flitigt. Tänkte utnyttja piggheten även denna gång. Handlade nya, fina dukar på Inex i morse. Idag ska jag fokusera på att göra klart och plocka ihop de tavlor som ska hänga hos macforum från och med imorgon!

2 comments:

Anonymous said...

*håller tummarna för att den nya medicinen kommer att hjälpa dig*

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Tack fina fina Sofie!