Wednesday, November 26, 2008

Aldrig tråkigt


Ja, en sak kan jag konstatera. Mitt liv är inte tråkigt. Det är väldigt fyllt av händelser. Hela tiden. Dr Brun ringde förut. Inflammationen har blivit aggressiv igen. Blev väl inte direkt överraskad av nyheten. För jag började morgonen med att blöda. Rätt mycket. I magen. Ur magen? Låter nästan värre än det är, för när det blöder gör det inte ont. Det är bara skrämmande. Man blir rädd. Och då ringer man till sjukhuset. För dom har svar på allt man undrar. Allt!

Han lät uppriktigt ledsen när han bad mig skruva upp Cortisondosen igen. Den som vi precis drog ner för att jag blev lite "galen" och energifylld på ett lätt negativt sätt. Jag tackade nej till hans erbjudande om sömntabletter. Vill inte stoppa i mig mer kemikalier. Får väl ägna nätterna åt att skissa på nya taveltexter istället. 

I övrigt har dagen varit fylld av roliga saker. Hade besök av en väldigt trevlig konstförening. Dom vågade sig på att beställa en "om du står stilla nu var står du då". Jag blir alltid extra glad när någon faller för texterna som inte är lika lätta som "lycka är du" eller "du är underbar". Fast dom är bra dom med. Om jag får säga det själv. 

Å så har vi pratat detaljer om tavlorna som ska hänga hos macforum på Kungsgatan. På fredag är det invigning. Återkommer med snygga bilder när allt är på plats!

No comments: