Friday, November 28, 2008

Allt för konsten



Tur att man inte har höjdskräck eller inte har någonting emot att klättra lite. Vi bestämde oss för att hänga upp några akryltavlor i trappan som leder från butiken till personalutrymmet hos macforum. 

Eftersom det inte gick att ställa en stege mitt i trappan fick vi trixa lite för att komma åt väggen. Helt livsfarligt när jag tänker på det så här i efterhand. Men just då kändes det väldigt viktigt och snyggt blev det faktiskt!

Vi rotade fram ett långsmalt hyllplan som vi trädde in under räcket och ploppade fast på en liten list som fanns på väggen. Sen stod en kille och höll fast hyllan i ena änden, en kille stod under hyllan och höll upp den med händerna och jag klättrade/balanserade/och fixade omkring som en liten iller på själva hyllplanet. Jag klättrade upp, spikade, klättrade tillbaka, langade upp tavlan och justerade. Ha ha ha! Allt för konsten!

Jag har sagt det förr men jag säger det igen - personalen på macforum är bäst! De är tålmodiga, glada och grymt underbara!