Wednesday, November 12, 2008

K-ordet


Sprang förbi Inex idag igen. Var tvungen att bunkra upp med mer av deras grymma 300 grams akvarellpapper. I kassan började jag och tjejen som skulle paketera pappret prata om skadorna på våra händer. Hon hade råkat skära av en stor del av tummen, både kött och nagel. Jag visade henne min senaste olycka - slizade av en fin strimma av tummen och nagel häromdagen. "Det blir så när man jobbar" sa jag och ryckte på axlarna. "Ja, vad är det du jobbar med egentligen."

"Jag är konstnär!" sa jag då. Jo, min mun sa det. Jag han inte stoppa den. Men sen blev jag så klart en mes igen och fyllde i: "Eller ja, jag har en ateljé och jag målar. Varje dag. Det är det jag gör." Då bad hon mig ta med lappar och inbjudningar att sätta på deras anslagstavla. Då tänkte jag, shit det är det ju bara konstnärer som får göra. Tufft!

2 comments: