Tuesday, November 18, 2008

Café Marmelad


Dagens roligaste stund hittills var att se Poyan, på Café Marmelad, klättra omkring som en akrobat på en stege och cafésoffornas ryggstöd! Anledningen till balanserandet var att vi försökte få mina tavlor att sitta ordentligt fast på väggarna.

Nu är ett urval av mina text-tavlor nämligen på plats hos gänget på Café Marmelad (Sandarbacken/Mariaplan). Det tog ungefär tre minuter innan första kunden började vrida och vända på huvudet för att klura ut vad det stod på dom olika tavlorna. Och två minuter senare var det någon som sa "Det där är ju dom där grymma tavlorna som hänger på Björns Bar" Roligt att så många känner igen dom!

Lyxigt att förknippas med vackra, fina, goda saker och människor!

CAFÉ MARMELAD
Stans bästa kaffe. Jo, på riktigt! Ylva är Masterutbildad barista. Coolt!

RESTAURANG BJÖRNS BAR
Vin, ost, mat! Världens bästa personal.

MACFORUM
Världens snyggaste datorer. Kanske även Göteborgs proffsigaste personal?! När jag var där och hängde upp tavlorna stod det en dam i supportkassan och grät över sin trasiga dator. "Vi ordnar det här. Du behöver inte vara ledsen" sa den tålmodiga killen bakom disken. 

2 comments:

Anonymous said...

Guuud jag är fast på din blogg nu!jag beundrar verkligen din konst, keep up the good work! :)

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Ha ha ha! Vad glad jag blir.