Tuesday, November 25, 2008

Dubbelt upp


Tisdag betyder blodprov på Sahlgrenska Sjukhuset och en ny fin lapp till min collagetavla! Idag fick jag nummer 92 i kassan. Men när jag sätter mig för att vänta på min tur ser jag att damen som är före mig lägger tillbaka sin lapp på maskinen och virrar iväg. Kastade mig så klart över hennes lapp. Inte för att komma före i kön utan för att jag såg min chans att ytterligare snygga till min redan fina "lapp collage tavla".

Jag har sagt det förr, men jag säger det igen. Dom är väldigt vänliga och hjälpsamma på sjukhuset. När jag kom fram till kassan säger damen som jobbar där till mig att jag borde ha ett frikort så ofta som jag "springer där" som hon kallar det. 

Jag mumlar någonting om att jag inte är så bra på att spara på dom där kvittolapparna. Klart man ska gå gratis om man har kommit upp i den där summan, men det är något som inte känns helt kul med att vara innehavare av ett "frikort". 

Men hon ger sig inte. Sätter sig och printar ut alla kvitton i datorn. "Där gick du på läkarbesök. Och där var du med i en studie. Jaha ja. Fick du kaffe och kaka då?" Det var ju faktiskt rart av henne. 

Veckan har varit väldigt mycket upp och ner. Ont, yr, illamående, gallen, trött, pigg allt på en gång och ibland en sak i taget. Det är inte roligt att vara sjuk men lite komiskt kan det ju vara stundtals. Idag skruvades en medicin upp och två fick vara kvar där dom redan är. 

Jag är i alla fall TVÅ nummerlappar och ett tjockt kvittoblock rikare!

No comments: