Wednesday, November 5, 2008

Den amerikanska agenten


Ibland är livet konstigt. Eller livet är konstigt hela tiden faktiskt. I alla fall mitt. Fast konstigt som i spännande, omöjligt att förutspå, roligt, läskigt och framför allt händelsefyllt!

I slutet av förra veckan hittade Michelle mig. En rätt rolig och lite lång historia HUR hon hittade mig, men snabbversionen är att hon såg mina tavlor på Björns Bar i Göteborg. Michelle vill representera mig i USA, agera agent och visa mina tavlor för gallerier och konsthandlare!

Efter långa samtal och en del mailande fram och tillbaka har jag kommit fram till att jag ska låta henne göra ett försök. Vad har jag att förlora? Det skulle ju vara galet spännande och kul om hon kan få ett eller flera gallerier i USA intresserade av det jag producerar. 

Michelle pratar mycket, sprudlande, glatt och energiskt. En av de saker hon sa var "We need to up your prices." Hon bara skakar på huvudet när jag säger att de stora akryltavlorna kostar femton tusen svenska kronor. "At least 10 000 dollars" säger hon. Jag vet inte men ett tips är kanske att ni ska passa på att handla nu alltså, innan de skeppas iväg någon annanstans. Just nu hänger de på väggen i Linnéstan!

No comments: