Monday, November 9, 2009

Tålamod


Tålamod är inte min starka sida. Jag gillar NU. Just nu nu nu! Att vänta är nog det värsta jag vet. För någon vecka sedan ägnade jag väldigt många timmar åt att försöka få gallerier, journalister och butiker intresserade av mig och min ateljé. Eller kanske mest av det jag skapar här i ateljén.

Kände mig lite knäckt av den stora tystnaden. Att ingen svarar eller hör av sig. Press Eva försökte peppa och säga kloka ord. "Det är så där. Ibland hör man ingenting men så kanske de plötsligt hör av sig om ett par månader."

Lovade mig själv, i slutet av förra veckan, att "Nej, nu ska jag sluta tjata på andra att uppmärksamma mig och fokusera på det jag är bra på." Så den här veckan har jag koncentrerat mig på att producera och skissa. Inser hur löjligt det låter "den här veckan". Det är måndag och klockan är tre. Så vad jag egentligen säger är att jag under sju timmar har arbetat med det jag ska och inte funderat på onödiga saker. Ha ha ha!

Hur som helst fick jag i alla fall precis ett roligt mail från en kul tidning som vill att jag svarar på några frågor och skickar lite bilder. Tjohooooo! Min teori stämmer alltså. När du fokuserar din kraft på annat får du det du vill ha. I alla fall om du har jobbat för det innan. Vilket svammel. Glad är jag i alla fall. Jiipiieeee!

1 comment:

Anonymous said...

Jobba på! Lägg ned kraften på det positiva skapandet!

Dig tror vi på.