Wednesday, November 11, 2009

Redo


Idag är en sån där dag när jag redan har avverkat en hel dag bara under morgonens timmar. Vissa dagar får man så mycket gjort. Andra ingenting. Jag har det så lyxigt att det ramlar ner två morgontidningar hemma. En DN och en GP. Imorse han jag bläddra igenom båda! Morgontidning och frukost är något av det bästa jag vet!

Eftersom vi var på valpkurs igår kväll var jag tvungen att testa om några av tricken satt kvar i valpen även nu på morgonen. Jajjamensan! Ingenting verkar vara omöjligt. Inte om man har lite kycklingkorv i handen i alla fall. Hunden kan sitta och ligga nu! Saken är till och med den att hon gör det hela tiden, även när man bara pratar lite med henne. Tittar på en med stora ögon och sätter sig/slänger sig ner på marken i liggande. Väldigt hungrig hund!

Inte nog med allt detta. Jag har tvättat och varit på Vårdcentralen och fått min spruta nummer två mot svininfluensan. De gick med på att låta mig få den i vänstra armen den här gången. Min okreativa arm. Förra gången var jag ju nästan förlamad i högerarmen under en vecka. Nu ska jag gå och köpa surdegsbröd och hyacinter!

No comments: