Monday, November 2, 2009

Höstregn


Idag har den riktiga hösten kommit till Göteborg. Den regniga. Allt doftar löv idag. Morgonpromenaden med hundvalpen blev längre än vanligt. Tror att även hon tyckte att allt doftade mer på grund av regnet. Hon nosade, bökade och vädrade med sin lilla mule.

Jag har längtat till ateljén. Har faktiskt inte varit i den sedan i onsdags på grund av min lilla inspirationsresa. Att åka bort och se andra saker är väldigt bra. Skaffa sig nya intryck. Umgås med andra. Längta hem till dom egna. Det är bra ibland!

På tåget kladdade jag ner nya texter som har flugit runt i huvudet. Men jag kan erkänna att det jag är mest sugen på, mer än att skriva de nya sakerna på tavlor, är att använda andra färger. Starka, karamelliga färger! Vi får se vad den här veckan resulterar i.

No comments: