Tuesday, November 3, 2009

Inslagna små saker


Mörkret, regnet och kylan har drabbat till och med mig. Jag brukar inte låta vädret påverka mig. Men idag är det mörkt och kallt. På riktigt. Så där så man känner sig trött och bara vill krypa ihop till en liten boll. Min hund sover så mysigt. Hon lägger sig precis som en räv. Eller så där som Fjällräven loggan ligger menar jag. Vet ju egentligen inte om riktiga rävar sover så.

Det ser så härligt ut när hon ligger så! Så vill jag sova framför en brasa eller i en soffa med en kopp te.

MEN! Det får man ju inte. Man ska jobba. Som tur är har jag blivit härligt uppmuntrad av mina "kollegor" idag. Tack Helena för fin pepp. Å Carina, du säger alltid precis rätt saker när man behöver det som mest!

Har ingen anledning att gnälla och gny. Borde lägga min tid på att producera istället. Efter några dagars prat om att jag inte har några beställningar just nu så har jag plötsligt det. Lyxigt! Så nu målar jag och slår in halsband med ugglor i fina små paket på en och samma gång!

1 comment:

Cina said...

Tack ska du ha!