Monday, November 2, 2009

Om jag skriver dig ett brev...


En dag i slutet av sommaren åkte jag och några fina vänner på utflykt till Varberg. Som en liten minisemester. Mysigt och lite lite sorgligt på en och samma gång. Man liksom visste att det var årets sista dopp i havet. Sista chansen att vara tillsammans en hel dag utan ringande mobiltelefoner.

Vi rotade runt i en antikaffär som min kompis kände till. Jag köpte massor av roliga ramar och en cigarrask fylld med någon annans brev. Söta, kärleksfulla lappar skrivna med någons snirkliga handstil.

Nu har ett av de där breven hamnat på en av mina tavlor. Den är inte riktigt klar ännu. Men en detalj kan jag väl bjuda på. Inte säkert att den ser likadan ut imorgon, för den är "under konstruktion"

Redan nu vet jag i alla fall att tavlan heter "Om jag skriver dig ett brev svarar du då?!"

2 comments:

petrifiedinpink (Maria) said...

Vilken underbar tavla - ljuvliga färger och en skön känsla!

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Tack snälla! Å då är den ju inte ens klar ännu ... Kram!