Saturday, February 14, 2009

Ugglor




Idag har jag sålt tre stycken halsband med ugglor på! Det är, med andra ord, inte bara jag som älskar ugglor. Igår hälsade jag på Lotta i Drömmabutiken. Hon ville också sälja mina roliga uggle-halsband! Klart hon ska! 

De kan nog passa fint i hennes affär. Blandningen av lyx- och vintage är ljuvlig. Lotta är ljuvlig! Väntar på nya ugglor från Australien. De är beställda. Men det tar ju ett litet tag att få hem prylar från andra sidan jordklotet, även i dessa globala tider. Posten förblir posten förblir posten förblir posten. Oj, var jag bitter nu?! Men jag är ju så galet besviken på posten. Saknar de gamla hederliga kontoren där man kunde köpa frimärken, emballage, tejp och framför allt prata med en kassörska som visste allt om vikter, priser och tider. 

Ska försöka mig på att måla lite ugglor också. Idag blev det en slags collage variant med det gamla golvpappret som grund. Rätt söta och pliriga på ett glatt sätt tycker jag! 

Vad tror ni? Om det fungerar bra som halsband så borde det väl kunna vara uppskattat som tavlor också?!

1 comment:

Anonymous said...

Ugglorna är helt underbara =) Jättesöta med sina knappögon.

En liten utmaning till dig finns i min blogg.
Trevlig söndag!