Monday, February 23, 2009

Tack för att ni inte är tysta!


I helgen kom det in ett jätte trevligt par i ateljén och hälsade på. Det visade sig att de var på besök från Lidköping. Dom hade hittat mig på nätet och läste min blogg! Visade sig att vi delade kärleken för bokstäver, tavlor, keramik och spanska skor!

Idag var det en annan härlig dam som stack in huvudet och med ett stort leende utbrast "Jag hinner inte stanna för jag har lyckats få tag på en rörläggare som ska komma hem till mig idag!" 

Men några ord han vi byta. Hon ska komma tillbaka och intervjua mig. Kul! Hon pluggade på konstskola och ville höra allt om hur jag gjorde när jag startade min ateljé/butik/verkstad. Jag ser fram emot att träffa henne igen, för jag blev glad bara av den korta stund vi han prata idag. 

En stund senare kom två av de fina tjejerna som jobbar på Björns Bar förbi. Jag ska ju få måla på deras vägg. Nej, inte på en tavla, direkt på själva väggen. Det kommer att bli så bra! Men det är ett viktigt datum som ska luskas fram innan jag börjar målandet. Vi pratade lite fram och tillbaka om vilken dag det kan vara som baren öppnade. Den sjunde februari 2006 kom vi fram till. 

Jag har sagt det förr, men jag vill säga det igen. Det är så kul när ni kommer förbi och frågar, lånar, beställer, delar med er och peppar mig. Tack för att ni inte tyst smyger förbi, så där som vi hövliga svenskar så lätt gör, utan kommer in och är underbara!

No comments: