Tuesday, February 10, 2009

stamkunder


Om någon hade sagt till mig för ett år sedan att jag skulle sitta i min alldeles egen ateljé/butik/verkstad, en tisdag förmiddag i februari och vara fullt sysselsatt med att måla beställda tavlor - så hade jag nog inte vågat tro det. Det är ju en dröm!

Om samma någon hade sagt att jag dessutom skulle ha hunnit skaffa mig STAMKUNDER, underbara människor som inte bara köper en tavla utan fortätter att komma tillbaka och beställa mer - så hade jag nog bara skrattat och skakat på huvudet. 

Nu när verkligheten ser ut så är jag så himla glad att jag är den typ av person som inte blir blasé och tar den här underbara verkligheten för given. Jag inser, varje dag, att jag är ett levande bevis på att man ska våga följa sitt hjärta och våga kasta sig ut i livet. Leva drömmen! Det går faktiskt. 

Kan tyvärr inte visa hela den här fina tavlan riktigt ännu. Den är levererad till en av mina favorit stammisar. Men hon har i sin tur inte levererat den till "slutkunden", kärleken ännu. Vågar nästan gissa på att detta sker först på lördag. 

Men hon och jag hade ett sånt där ögonblick igår igen. Vi har gjort det förr och vi kanske kommer att göra det igen, lite längre fram. Hoppade upp och ner av glädje ihop alltså! 

1 comment:

Anonymous said...

Vi kommer få många sådana ögonblick!! Jag fick lov att pilla upp pappret lite grann igår o tjuvkika lite på den. Kan knappt hålla mig tills på lördag. Jag undrar vem som kommer bli gladast jag eller kärleken? hihi...