Monday, February 16, 2009

Kärleksvägg


Jag vet att det sakta men säkert byggs en kärleksvägg hemma hos ett fantastiskt par här i Göteborg! De har aldrig varit här tillsammans. Men båda har varit här. De har köpt tavlor till varandra. 

Man kan komma att tycka väldigt mycket om människor fast man inte riktigt känner dem. Det här paret har haft den effekten på mig. 

Han hittade hit först. Lång, väldigt mycket man, pekade bestämt med hela handen "Den ska jag ha!" Samtidigt utstrålade han en helt ljuvlig, pirrig, rodnande, nästan fnissig förälskelse. Det rådde inget tvivel om att kvinnan som skulle få tavlan var älskad. 

Sen kom hon! Samma känsla. Väldigt mycket kvinna, förälskad kvinna! Hon berättade att de bestämt sig för att fylla en hel vägg med mina text-tavlor. 

Jag är så lyckligt lottad som får lära känna er allihopa. Att ni bjuder mig på era historier. Låter mig vara delaktig och klura ut fina texter som passar i era liv! Hoppas ni hade det härligt i Köpenhamn. Ja, jag vet faktiskt att det var dit ni skulle fara! Jag är rätt bra på att hålla hemligheter. Hi hi hi!

No comments: