Wednesday, February 11, 2009

Elfa system


Min mosters man är en smart man! När jag renoverade i min ateljé förra våren hjälpte han mig borra upp Elfa skenor att hänga tavlorna i. Skenorna tål hur mycket som helst och går alldeles utmärkt att fästa ståltråd i, som jag sedan surrar fast på tavlornas baksida. 

Efter att ha varit i järnaffären och inspekterat det där Elfa systemet lite närmare inser jag verkligen, exakt hur smart han är. Det finns nämligen oändliga möjligheter med dessa skenor, hyllor, krokar och rör. 

Jag har länge funderat på hur jag på ett snyggt sätt skall kunna disponera mina kimonos och fluffiga mohair halsdukar. Elfa - är lösningen. Kunde inte hejda mig själv utan köpte allt jag behövde på en gång. Lyckades, med lite assistans från en snäll tjejtant, baxa ombord alltihop på en spårvagn och vidare in i ateljén. 

Utan att borra ett enda hål har jag nu fixat en fin display yta! Taaa daaaa!

1 comment:

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Jag har lyckats blir rädd för den där kimonon tre gånger idag. Ser lite ut som att det står någon där i hörnet när man ser det i sidblicken... Ha ha ha!