Friday, February 13, 2009

Nej


Nej, det gick inte så bra idag. Låter ju inte klokt att man önskar att man varit sjukare än man är. Men det är sanningen. Jag är "för frisk" för att få vara med i den här studien som jag hoppades så mycket på. Egentligen borde det ju göra mig glad. Men jag erkänner att jag blev väldigt besviken. 

Man hoppas så mycket. Laddar. Peppar sig själv. Genomgår massor av undersökningar. Då är det ju klart man blir ledsen av ett "Nej, tyvärr." Unnar mig själv att vara lite ynklig ikväll. Jag har rätt ont i kroppen. Inte av sjukdom utan av undersökningarna. Knipsande, petande, rotande, mätande. Sånna är ju spelreglerna. 

Men imorgon är det den 14:e februari. Alla hjärtans dag! Då är jag på plats i ateljén! Klockan 12-16 kommer jag att vara där. Kom förbi om ni hinner, vill och kan. Men lova en sak - imorgon pratar vi om något roligare. Inte om sjukdom och besvikelser. Träffade i alla fall en av stans trevligaste sköterskor idag - Pernilla. Vilken hjälte! Varm, härlig och positiv! Precis en sådan människa som man vill stöta på under en dag fylld av hopp, undersökningar, besvikelser och "nu får vi ta nya tag". Jag hoppas vi kommer att träffas igen!

No comments: