Thursday, February 19, 2009

Malinka klänning


Lägg namnet Carina Östlund på minnet! Hon kommer att bli en stjärna. I min bok är hon redan det, men snart kommer resten av världen att inse det också.

Vi träffades för ... fyra år sedan måste det nog vara. Jag jobbade på Nudie Jeans/Denimbirds och vi använde Carina som modell till våra säljböcker. Hon fick tålmodigt ta på sig alla plaggen, i alla olika nyanser. Klick, byt, klick, byt, klick. Ja, ni fattar! Mycket kläder. Många bilder. 

Det var jag, Carina och kameran i ett litet rum med megastarka lampor/strålkastare. Vi pratade, skrattade och lärde känna varandra. Genom åren fortsatte vi att arbeta tillsammans på fotograferingar och visningar. Det var alltid lätt och kul att ha med Carina! Hon är en "inga problem tjej"! 

Nu satsar hon på sin dröm. Hon syr en klänning. Jo EN. Inte tusen modeller, inga kollektioner och framför allt ingen nervig trend-stress. Carina syr en klänning, en modell. Storleken justerar hon så klart efter personen som ska bära den. Å nu till det bästa - tygerna!

Tror inte hon har gjort en enda Malinka klänning i samma tyg. Det är blommigt, illrosa. Det är vad du vill! Igår levererades min alldeles egna Malinka till ateljén. Tog på mig den med en gång. I går kväll hängde jag den på en galge som jag kunde se från sängen. Den var det sista jag såg innan jag somnade och det första när jag vaknade imorse. Jag är kär! Måste nog beställa en, två, eller tre till!

2 comments:

Anonymous said...

Du får till det så fint, tack för att du är en så bra tjej!!!

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Det är du som är bra! Jag älskar klänningen och drömmer redan om vilken färg jag ska ha på nästa...