Thursday, February 26, 2009

Anemoner



Jag jobbar faktiskt bättre när jag är omgiven av vackra saker. Färska blommor till exempel! Kunde inte låta bli att köpa tre Anemoner när jag skulle springa till Järnia och köpa krokar. Blommorna fixade jag på vägen. 

Köper alltid av tjejen som står utomhus och säljer. Jag lider med henne i kylan. Tänk att stå där hela dagen i det här vädret! Man ser att hon är genomfrusen för hon rör sig liksom långsamt. Kan i och för sig bero på att hon är påpälsad som en Michelin gubbe också. Ha ha! 

Idag har jag arbetat med ett roligt grafiskt uppdrag. Visste ni inte det? Att jag frilansar lite. Jo ho då. Jag kan allt! (Oj, då. Nu har allt arbetande utan kollegor gett mig storhetsvansinne igen. Ingen som hyschar ner mig när jag sätter igång.) Men frilansande grafisk designer/copy-writer känner jag mig faktiskt som idag. En stund i alla fall. 

Ska strax återgå till att bli betong-gjutare/städerska/tavelmålare med färgfläckar på händer, armbågar och lyxklänningen igen!


No comments: