Friday, February 20, 2009

Nästan som tulpaner




I förmiddags var jag runt på lite olika kontors-/konstnärsmaterial ställen. Jag blir inspirerad av att gå runt och nypa i papper, titta på olika tejpsorter, köpa små etiketter. 

Jag hade tur. För idag jobbade Christin på In Ex. Hon är en sprudlande, karismatisk konstnär. Insåg plötsligt att det är henne jag har gått och längtat efter. Har ju fnulat lite på vem jag skulle kunna bolla olika idéer med. Någon att få tips och råd av när det kommer till "hur gör man om man vill ställa ut på ett galleri i en annan stad" eller "vågar jag hålla kurser för att inspirera andra"? 

Gick ifrån In Ex med flera påsar fyllda av material och ett stort leende på läpparna. Blir lite skrattig när jag tänker på hur Christin stod där i butiken och skrek "Bort med jante! Bort med jante!" till mig. Ibland är det ju härligt att höra en annan kreativ människa säga (skrika) till en att det man gör är fint. 

Just det. Det var ju det jag egentligen skulle skriva om. Kräpp papper! Nästan som tulpaner. Jag rullade ihop dem och ställde hela alltet i en vas. Evighets tulpaner!

No comments: