Monday, January 26, 2009

Vackert



Mina vänner fortsätter att se till att jag har färska blommor runt mig! Hemma har jag en magiskt vacker, vårig bukett med anemoner, ranunkler och något skirt, ljust, ljuvligt, bollformat, krispigt grönt. I ateljén fortsätter T´s pärlhyacinter att blomma. Fast nu i ett litet, antikt glas. 

Jag har faktiskt fått glaset av honom också. Det var en "ateljén inflyttnings present". Sju stycken, noga utvalda, udda små glas och en flaska portvin. Nu när jag tänker på det kan jag inte låta bli att skratta högt för mig själv. Han hade nämligen slagit in varje glas noga, noga i tidningspapper och sedan stoppat ner dem i ett gigantiskt ägg. Den perioden målade jag mycket ägg. Gjorde ägg i betong också. 

Inspirerad av detta hade alltså T rotat fram ett super stort påskägg, målat det svart och stuvat ner de små söta glasen i det. Ha ha ha! Helt underbart! Jag tror till och med att han erbjöd mig att "ställa ut" själva ägget i ateljén. 

No comments: