Wednesday, January 14, 2009

Inspiration


Igår la jag mig i badkaret med block och penna. (det var så klart vatten och bubbel i badet också) Skrev massor av nya texter till vårens tavlor. Jag ska göra mitt bästa för att styra upp ett litet vernissage i ateljén under början av februari. 

Inspirerad av mina nya, gigantiska siffror kom jag dessutom på en helt ny sorts siffer-/texttavlor. Om man ger varje bokstav i alfabetet en siffra kan man ju göra massor av roliga, kodade texter. T ex A = 1, B = 2, C = 3. Så LOVE blir 12 15 22 5. Man skulle kunna sätta en liten lapp med "facit" på baksidan. Kan nog bli bra. 

En annan given variant är ju att komplettera mina "datum-tavlor" med riktiga datumtavlor där man istället för att skriva: tjugosjunde januari tjugohundra nio kan man skriva 09 01 27 med gigantiska siffror i roliga färger. 

No comments: