Tuesday, January 13, 2009

Alvar och Ivar


Nu gör jag det onämnbara. Skriver på min blogg om någonting jag har ätit. Jag tycker det är lite fånigt när folk fotograferar sin mat och skriver om den. Eller ingående beskriver vad de har för kläder på sig varje dag. Men nu är jag tvungen att göra det själv. 

Det har öppnat ett surdegsbageri, Alvar och Ivar,  på Kastellgatan, som ligger precis vid min ateljé. Det är två tjejer som gillar att baka, mest matbröd. Men även de här fantastiska kardemumma/kanelsnurrorna. Om du har 15:- som skramlar runt i fickan tycker jag du ska gå dit och investera dina mynt i lite njutning! 

1 comment:

Anonymous said...

:-) Tack för den enda kommentaren om Alvar och Ivar jag kan hitta på webben so far! Deras website är litet sparsam med ord.
Jag är jättenyfiken för jag har hört att det är 2 damer bagare från Du Coin och Gunnebo som startat detta. Båda ställena är ju kanon... Så nu måste jag gå dit mesamma!!!

Det var väldigt roligt att se din sajt också så klart!!! Surfar för litet märker jag... Här kan man bli sittande en stund... Jaså de har en blogg också... och har haft öppen mindre än en vecka, jamen då förstår jag att det finns bara litet info...

Ha de' och på återsurfande en annan gång när jag vabbar :-D