Monday, January 12, 2009

Integritet


Tänkte, en gång för alla, svara på frågan om varför jag inte gör önsketexter. Det är många som har förslag på egna texter de vill att jag skriver på tavlorna. Men hela min dröm, det som gjorde att jag vågade säga upp mig från mitt jobb, var just att jag ville göra precis bara det jag själv gillar och vill. 

Jag har jätte kul när jag klurar och funderar ut nya texter och ord att skriva på tavlorna. Det är min konst, min stolthet. Jag vill kunna titta på tavlorna om tio år och tänka "Det där har jag kommit på helt själv." Jag förstår att andra också är kreativa och kan komma på texter, men då tycker jag att det är bättre att man gör en egen tavla - som man kan vara stolt över. 

Ibland händer det att jag sitter ner men en kund och pratar om känslan, tankar och idéer det har kring sin drömtavla. Det brukar resultera i att jag skriver ett par olika text förslag som de sedan kan välja bland. Jag gör aldrig en exakt likadan tavla, men återanvänder ofta texterna och gör dem i en annan färg, annan storlek eller i ett lite annat utförande. På hemsidan kan man se massor av förslag på texter!

Det händer att folk säger till mig att jag skulle kunna göra "önsketexter" och ta mer betalt för dem. Men det är ju ännu värre tycker jag! Att göra något jag inte vill och dessutom ta mer betalt för det?! Nej, jag kommer att fortsätta göra de texter jag själv gillar, texter jag väljer!

No comments: