Thursday, January 8, 2009

Shäslong


Åååå vad jag längtar efter att jag ska få kraft, styrka och ork nog att göra en grovstädning här i ateljén! Jag erkänner. Jag är en samlare. Har på bara ett halvår lyckats samla både det ena och det andra, högvis med både det ena och det andra i min verkstad. 

Håller fortfarande ordning i själva ateljé/galleri delen. Men i det övre rummet, där jag arbetar börjar det bli rätt rörigt. Å så har jag en lyxlängtan också. Jag måste försöka få tag på en fin divan/shäslong. Praktiskt och snyggt. Skulle faktiskt vara skönt att kunna lägga sig ner en stund och vila när yrseln blir för svår. 

Har försökt hitta någon fin på nätet, men inte riktigt lyckats. Helst skulle jag vilja ha en illrosa eller röd i plysch. Men tyget spelar ju egentligen inte så stor roll om man hittar en begagnad. Det finns ju händiga människor som kan hjälpa en att klä om den. Alla tips mottages med glädje!

1 comment:

Anonymous said...

Har du kollat second hand-affärerna? Emmaus på hisingen har en hel del möbler... och Hisings fyndmarknad.. och bredvid dem finns en möbel/pryl-begagnat/antikt som har lite finare saker... Och så har de ett myrorna där med...
Oh, för att inte tala om Stall-någonting (stallbacken kanske?) i Bellevue! Där tror jag till och med jag har sett en sån typ i somras...
Hör av dig ifall det är något ställe du vill ha vägbeskrivning till!