Monday, January 5, 2009

Julklappar i januari


Jag vågar nästan inte tro att det är sant. Men jag tror... (Hjälp, försvinner det här om jag säger det högt?!) ...att jag har fått tag i en kontakt som kan hjälpa mig komma över fler typer. Typer är de gamla bokstäverna som jag använder mig av när jag gör text-tavlorna. 

Det är en man, vars far har haft ett boktryckeri, som har hört av sig till mig angående gamla bokstäver i trä och metall som han har i sin källare. Årets bästa nyhet! Ja, jag vet att det bara har gått ett par dagar av det nya året. Men det här är det roligaste som har hänt mig på väldigt länge!

Jag försöker att inte ta ut någonting i förskott. Sist jag fick ett tips om trätyper rann alltihop ut i sanden i sista minuten. Trist! Nu sitter jag här och väntar på att han ska "städa fram en liten gång" bland allt skrot i källaren. Jag blev till och med så inspirerad att jag röjde lite i mina egna förråd. Jag och M åkte till Återvinnings Centralen med en hel bil fylld med skrot tidigare. Väldigt befriande! Men sen tog det där j-vla illamåendet över och nu ligger jag här under min filt och drömmer om en källare fylld med typsnitt!

3 comments:

Nallebr.. said...

halloj!! måste ju fråga om &et kom fram?? och va snygga dina tavlor är!!! sen vill jag ju gärna se foton från din atelje så jag får se varför & et passade så bra hos dig:)
kram...

Anonymous said...

Samma medicin enligt apoteket är inte alltid "samma". Jag har fått allergimedicin som skulle vara likvärdig men som jag fick ordentliga biverkningar, liknande en allergisk reaktion. Hoppas du mår bättre snart och dröm om typsnitt!
/smultron

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Hej alla snälla! Jaaa! &:et har kommit fram. Lova att visa bilder inom kort. Är så klart väldigt förtjust i det!

Jaha! Är det så? Medicinen fortsätter vara helt förfärlig. Idag har jag kravlat mig till ateljén, men jag var så klart tvungen att kräkas när jag kom fram. F-n!