Saturday, January 24, 2009

Nu vet jag


Det kan hända att jag är påverkad av min förkylning. Känner mig lite luddig i huvudet av allt snytande av näsan. När man känner sig en smula ynklig blir det ju lätt så att man inte tänker helt klart. Men igår blev jag lite kär. Det var i en videoaffär det slog till. 

Skulle hämta upp tredje säsongen av The Wire. (ingen feelgood serie utan en rätt mörk kriminalserie om den undre världen i Baltimore) Bakom mig i kön stod hon - Vissla. Hon var lös. Kilade runt lite i affären, men höll hela tiden ett öga på sin ägare. Hon var en Dansk/Svensk Gårdshund. Ser nästan ut som en Jack Russel fast lugnare och tåligare i temperamentet. Fullkomlig ljuvlig!

Det blir ju stundtals något ensamt att jobba själv i ateljén hela dagarna. Har funderat på att försöka skaffa mig externa, freelance uppdrag för att få sällskap några timmar i veckan. Kanske borde köpa mig en Gårdshund i stället?! Eller dricka rikligt med C-vitaminer så jag blir fri från min förkylning och mer klartänkt. Kanske en smartare idé... Hon var helt len i pälsen och hade väldigt pigg blick. 

3 comments:

FrökenC said...

Men GUD så söt!!! Själv har vi två katter här hemma som brukar köra Autobahn när Vera sover... hihi... men söta är de!!

Anna Karin Hedborg-Ekeblad // Thomas Hedborg said...

Köp en hund jaaaaaaaa

Anonymous said...

Klart du ska ha lite sällskap på dagarna!

Kram Therese