Friday, January 23, 2009

Förkyld


Nackdelen med att inte ha något immunförsvar och vara bosatt i Göteborg kan sammanfattas i ett ord. Förkyld. Jag är jätte förkyld. Kanske till och med mega snuvig. Idag har jag lyxat till det och virat in mig i en av Evas fluff fluff. Dom gosiga ull/mohain halsdukarna jag säljer i atlején. Satte till och med på en av mina broschnålar i en förhoppning att styra mina kunders blickar bort från min rödfnasiga näsa. 

Om det tar flera månader att bryta ner ett immunförsvar måste det ju ta rätt lång tid att bygga upp det igen?! Jag har slutat med min "gift medicin" som bland annat hade som uppgift att stänga ner kroppens försvar. Frågan är bara hur länge den dröjer sig kvar i kroppen och hur lång tid det ska ta att få en stark kropp igen. 

Jag gör mitt bästa genom att fylla på med citron/ingefärs te. 

No comments: