Friday, January 16, 2009

Orättvist


Nej, nu tycker jag faktiskt att det blev lite orättvist! Var ju på sjukhuset i tisdags och lämnade blod. Då bestämde vi att jag skulle ta en paus med "gift medicinen" så att jag skulle sluta må illa. Planen var att jag sedan skulle börja ta lägsta dosen av den igen. Första tabletten idag alltså. 

Sen var jag ju tillbaka på sjukhuset igår och lämnade nya prover för jag kände att mina levervärden var dåliga. Jag känner det för hela kroppen kliar så man håller på att bli galen. Det kliar så mycket att man river/kliar sig i sömnen. 

Idag tog jag ett par djupa andetag, samlade all min styrka och svalde den första tabletten efter medicin-pausen. Ungefär tio minuter efter att tabletten hamnat i min mage ringer sköterskan. "Jo, vi ser på dina blodprover från igår att levervärdena är förhöjda. Ta inte mer av medicinen!" 

Aaaa, men fan vad orättvist! Nu sitter jag här och mår illa OCH kliar. Ha ha ha! Varför välja mellan pest och kolera när man kan få båda delarna. Nu hoppas jag nästan att jag spyr upp den där j-vla tabletten så jag i alla fall slipper må illa. 

Tröstar mig med att måla två stora akryltavlor samtidigt! 

No comments: