Wednesday, October 22, 2008

Text tavlor på duk





Idag har jag färdigställt två beställda tavlor med text på duk. Jag målar svart svart svart i flera lager så det blir en snygg struktur. Sen placerar jag bokstäverna så det blir en bra balans på duken (dukarna). 

Emma kom och hämtade sin tavla (tavlor - en lång fördelad på 7 mindre dukar) för en stund sen. Hon blev jätte nöjd. Jag blev glad att hon tyckte dom var lika fina som jag tyckte. Det slutade med att vi stod och hoppade upp och ner av glädje. (Låter lite töntigt men ibland blir man ju SÅ glad att man måste hoppa lite.) Dessutom var det en annan tjej inne i ateljén samtidigt och tittade på de stora akryl tavlorna jag har på väggen. Hon blev också jätte engagerad i Emmas tavlor. Så till slut stod vi alla tre och hoppade. Ha ha ha! Vilken härlig dag!

2 comments:

Anonymous said...

Åh du anar inte hur nöjd jag är! Din tavla gjorde min dag igår, jag kände mig nyförälskad och gick runt med ett fånigt leende på läpparna hela kvällen. Tack! Tavlan kommer skänka mig glädje varje dag =) Du är grym!! Kram Emma

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Jag är så glad att du gillar den lika mycket som jag gör! Ser fram emot en bild på din fina hall. Stor kram!