Monday, October 13, 2008

Collage tokig?!


Collage tavlor med små lappar, olika tyger, origamipapper och texter - har verkligen blivit min nya passion. Jag funderar på nya konstellationer hela tiden. Som en bonus tänker jag att det ska sitta ett kuvert med en text/dikt på baksidan av varje tavla.

Men på väg till ateljén blev jag nästan lite rädd för mig själv. Halkade som vanligt fram på min "genväg" genom skogen som börjar bli rätt så geggig/lövig och livsfarlig nu. Plötsligt fick jag syn på en lapp på marken. Först gick jag förbi den. Men sen var jag tvungen att gå tillbaka och titta på den igen. Den var grön, hade både text och siffror på sig. Som GJORD för att sitta i ett av mina collage. Så jag tog upp den. Smutsig, blöt och fallen ur någon annans ficka. Men jag tog den i alla fall! Har jag blivit tokig nu? Vad är nästa steg? Att börja norpa åt mig andra människors kvitton och tappade knappar?!

No comments: