Tuesday, October 14, 2008

Promenad!


Vilken vacker morgon det har varit i Göteborg. Nu har den övergått till en härlig förmiddag. För ovanlighetens skull åkte jag spårvagn till ateljén, brukar ju promenera. Idag skulle jag till Sahlgrenska och lämna blod på morgonen och tog därför bussen. 

Vet att jag precis skrev spårvagn. Men jag började med att kliva på en buss. Den fick jag kliva av igen för nu för tiden kan man inte köpa biljett ombord. Inte ens i en sån där maskin. Så jag hoppade av och tog en spårvagn. På dem kan man köpa biljett i en jätte stor, klumpig mynt maskin. 

När spårvagnen gled nedför Sahlgrenska backen slog det mig plötsligt hur vackert det är i Slottskogen på hösten. Alla träd är illgula/röda/orange. Bestämde mig för att stänga ateljén en halvtimme någon gång under dagen, svepa in mig i en fluffig halsduk och gå en promenad i parken!

No comments: