Monday, October 6, 2008

Egna önskemål!


Köpenhamn var fantastiskt! Väldigt inspirerande. Jag tycker om hur de danska tjejerna klär sig. Mycket blommiga klänningar, stora stickade halsdukar och snygga kappor. Sen tycker jag om att dom cyklar överallt också! Många har cykelkorgar som dom har lindat blommor runt. Annars brukar jag inte vara så förtjust i konstgjorda blommor. Men på danskornas cykelkorgar funkar det verkligen!

En sak jag la märke till är att jätte många har cykelhjälm på sig i Köpenhamn. Dom har snygga varianter, blommiga, puderrosa och andra schysta alternativ! Som vanligt kan jag alltså bara konstatera att danskarna är snygga och inspirerande!

Morgonen började fint med ett tiotal tyskor (en kör på turné visade det sig) i ateljén. Dom skrattade åt betongtårtorna och blev väldigt förtjusta i mina brosch/nålar!

Å så var det en kille här och köpte ett halsband till sin tjej! Det händer ganska ofta att killar kommer in och köper halsband till sina tjejer som dom har sett genom fönstret under någon kvällspromenad! Jag tycker det är otroligt romantiskt och fint. Speciellt som när de har egna önskemål för att göra tjejen ännu lyckligare. Som idag "Hon gillade verkligen halsbandet med trollsländan på. Men jag vet att hon älskar lila ännu mer än turkost. Tror du vi kan bygga om det lite?" 

Klart man kan bygga om halsbanden lite efter önskemål! Ingen fråga är en dum fråga. Jag tycker det är roligt när människor engagerar sig och har en egen smak.  

No comments: