Thursday, October 2, 2008

Ansökan till Design Torget


Vaknade vid 5 av ett SMS. Det var min pappa som ville berätta om apor och blommande jakaranda vid gränsen mellan Zimbabwe och MoCambique. Han är där och jobbar just nu!

Har inte sett några apor i Johanneberg eller i Linnéstan idag. Men vid Centralstationen såg jag en liten vit hund. Inte fullt så spännande som en lös apa - men den var rätt söt i alla fall. 

Jag tror att jag har nämnt att jag går och "skriver kreativt" på tisdagar. Det är verkligen superkul och inspirerande! Man tvingar liksom igång sig själv att skriva. På lektionerna gör vi massor av övningar och sen får man med sig en hemläxa till veckan därpå. 

Den här veckan ska vi "tjuvlyssna" på andras samtal. Tror syftet är att man ska lära sig inse hur riktiga samtal verkligen låter. Det blir ju lätt att man skriver dialog lite uppstyltat. Mer som repliker än riktigt prat. 

Promenerade ner till Centralstationen i morse. Det egentliga uppdraget var att hämta tåg biljetter - men passade så klart på att lyssna på folk som pratade. Fick väl egentligen inte höra någon spännande konversation. Men ett par timmars tågresa till Köpenhamn borde ju ge mig något att skriva ner och inspireras av. Det är "onumrerade platser" så jag ska leta upp några riktigt skumma/spännande/pratiga människor att sätta mig intill. 

Imorgon fredag är ateljén stängd på grund av mysig Köpenhamnsresa/tjuvlyssnar resa!

Nu ska jag paketera en fin fin brosch som jag hoppas att Design Torget kommer att vilja sälja i sina butiker framåt jul!

No comments: